Saturday, November 8, 2008

fat-frumos si fata-frumoasa

la toate orele de limba si literatura romana dedicate poetului nepereche, va spun drept ca i-am facut felul in gand (in liceu mi-am permis s-o spun pe sleau), cu exceptia prozei filosofice-e greu sa-i gasesti cusur, e greu. ce bine e cand iesi din matricea aia indobitocitoare si poti sa rasfoiesti in voie volumele domnului mone, impiedicandu-te tot mereu de sani albi si par de aur si flori albastre.
apoi trecem la ce-i mai frumos. cum amesteca eminescu poveste, religie si poezie, genari si frati de cruce si pari care urla:cap,cap,cap! si cum stie el precis care-i rostul femeilor! stie ca supt chipul cel mai frumos si cositele impletite pana-n pamant, se ascude muma padurii( sanchi, ma-sa).
da, femeile sunt cele mai frumoase aratari, cu petece translucide si doua margele hipnotizatoare care-si fac singure vant cu gene uriase(autonomie locala). dedesupt sunt niste scorpii, cu parul maciuca si limbi de sarpe. vor sa te rapuna, apoi tot ele te invata care-i taina, iti soptesc secretul celor doua butii. pentru ca, se stie, asta asteapta si ele: sa rapui harpia.
pentru biata fata proaspat imblanzita incepe apoi chinul asteptarii: fat-frumos pleaca la dracu-n praznic, sa caute fete de genari si sa incalice cai cu septe inimi, in timp ce prostuta jeleste rauri-rauri de amar. cand s-o intoarce, parca nici ochii-margele nu-l mai vad. au alunecat de multa vreme pe apa sambetei plansului ei. daca n-or sa-l mai recunoasca orbitele dezgolite? ce ne facem, fat-frumos?

1 comment:

Anonymous said...

A scris si Veronica Cara ceva pe blogul ei, pe 9oct., despre povestile de genul asta, cat uram eu printesele alea blege care asteptau sa fie salvate.

http://veronicaacara.blogspot.com/2008/10/adevarul-despre-ileana-cosanzeana-fat.html )

Povestea mea preferata in copilarie era asta, tare m-am bucurat cand am regasit-o in varful unui vraf de carti in pod, cand m-am dus sa intind rufe, asta pe vremea cand avea casa pod si nu plateam chirie in Canada.

http://ro.wikisource.org/wiki/Ileana_cea_%C5%9Fireat%C4%83

yop