Friday, December 19, 2008

cititorii intreaba, recomandeorii raspund

uite cum facem:
maine-poimaine imi incepe concediul si nu stiu ce sa citesc. tocmai am gatat niste prostioare, ca deh, sunt excentrica, si vreau si eu o carte luxurianta. oare ce merge dupa una cu irlanda de la 1800 si alta cu pionieri?
pana acum am pe lista ultimele filip florian si gombrowicz, pe care le-am pus la pastrare drept muraturi, pentru traditionala salata boeuf.
de cand nu mai sunt librareasa, nu prea ma mai pricep sa-mi fac recomandari.
acum e sansa voastra sa contribuiti la culturalizarea unei domnisoare in crestere. aud?


editare tarzie: vacanta e de doar doua saptamani; de la comentariul 15 incolo incep sa-mi rod unghiile, asa ca incetati! pe de alta parte, titlul postului e pe bune: raspundeti pentru recomandarile voastre. unde va sta capul, va vor sta si picioarele! :))
ta-ia-ti-i ca-pul! ta-ia-ti-i ca-pul!

19 comments:

le petit mouton said...

madmoazel cosite-n vant,
nu iti cunosc bagajul de lectura, insa recomandarile mele calde ar fi:
-nabokov
-foer
si eu si colegul meu Sober de la corporatie mai zicem si rushdie cu "copiii din miez de noapte"

mo said...

hmm.....dupa o carte cu irlanda si una cu pionieri, si luand in considerare faptul ca de sarbatori mancarea e grea, recomand lecturi poetice sau lejere:
1. niste poezie irlandeza suparata, da' misto - cauta pe net seamus heaney, nu cred ca s-a tradus in romana
2. irlandezii mai au si povesti excelente - am vazut si prin librarii Irish ghost stories and whatnot
3. in ton lejer da' pioneresc recomand din tot sufletul povestirile lui o.henry. n-o sa-ti para rau.

Anonymous said...

eu citesc acum ultimul florian, adica de vreo saptamana si desi e f misto scris, nu il are pe vino-ncoa', nu ma face sa-mi doresc sa pierd o noapte citindu-l.In plus ca trebuie sa-l citesti dintr-un singur foc, ca pe o poezie...
recomand: The Gathering (Reuniunea parca in versiunea Polirom) de Anne Enright. Si din anii mai trecuti, daca nu ai citit pana acum: Casa Somnului, Jonathan Coe; Cititorul de Schlink; Turnul Sinucigasilor de Hornby; Teoria Norilor de Audeguy si orice de Doris Lessing. Sau Corectii de Jonathan Franzen, sau Middlesex de Eugenides sau Inima atat de alba de Marias. gata

Cântăreața Cheală said...

"Pe urmele visului" de H.Hesse(sunt basme)

Anonymous said...

Era turbulenteor
http://www.saresipipera.com/index-articole.php?target=20081211/20081211-cultura-o-carte

ruki said...

moutona si cantareata, been there, done that!

raul, reuniunea si cititorul sa fie atunci. ah, si lessing pe care n-am atins-o dintr-o pura prejudecata. casa somnului este cartea care mi-a declansat un lung sir de insomnii; mersi frumos, e clar cu cata atentie imi citesti posturile ! sa mai pun poze, atunci?:)

mo, tot ce mi-ai pregatit tu aici suna spectaculos!

linkul anonimului nu merge, voi ramne cu impresia ca am ratat cartea cea mare. :)

le petit mouton said...

seamus heaney o sa iasa in traducerea lui sociu la polirom, naca stiu si eu o chestie!

ruki said...

pot sa-ti inteleg interesul, doar nu-i scriitor roman! :))

Independenta Dependenta said...

http://www.polirom.ro/catalog/carte/mi-se-spune-capucin-2827/

sau

http://www.polirom.ro/catalog/carte/femei-1158/

:)

ruki said...

:))
tocmai ce-am facut un experiment. ma enerveaza tare oamenii care isi lungesc gatul langa gatul meu, ca sa prinda doua-trei randuri. daca as citi libertatea in metrou, as intelege, dar asa? motiv pentru care am luat bukowski dupa mine si m-am distrat o saptamana intreaga cu doamnele intre doua varste de pe scaunul vecin. dar sa bagam un capucin!

mo said...

bwahahaha! infarct garantat!

Lucia Verona said...

Aveam nişte cărţi de recomandat, dar ai deja o listă lungă de la "recomandeori". Adaugă "Motocicliştii spaţiali" de Traian T.Coşovei şi Ioana Mănescu şi "Trecute vieţi de fanţi şi de birlici" de Horia Gârbea, îţi promit că nu vei regreta.

ruki said...

S-a notat!

ana said...

posibilitatea unei insule
de houellebecq

u either hate it or love it

ruki said...

i loved it! :)

Diana Adela Martin said...

hugo pepper! [ dc ai peste 10 ani!}
http://www.nemira.ro/nemira-junior/hugo-pepper--1167

sau

peter dickinson - fauritorul de franghii
[ http://www.edituratrei.ro/product.php/Fauritorul_de_franghii/1193/ ]

sau... manechinele lui bruno schulz. sau... gerard de nerval - calatorie in orient.

sau despre falnicii barbati rusi, ludmila ulitkaia cei dintai si cei de pe urma.

ei.. ce pofta mi se facu sa citesc. domnita, imi dai la schimb niste titluri?

joju said...

Un roman de la 1915

pag1

si pag 2..25 din 32

sayadinna said...

ruki,te rog,te implor..citeste adam si eva de livu rebreanu..e o carte de maxim 150 de pagini..sunt sigura ca in 2 3 ore o termini..si te rog..daca ai sa o citesti sa-mi dai un semn..

ruki popa said...

diana, scuza-ma ca m-am miscat asa greu. iti recomand orice scris in ultimii 30 de ani de rukiile unui rus. sorokin este favoritul meu absolut, iar pe rafturi ii gasesti la curtea veche si paralela 45.

sayadinna, semn! :)

yop