Thursday, February 12, 2009

cum plange un copil

azinoapte am pierdut-o pe mucca.
noul muncitor care repara peretii nu e nici legionar, nici hormonal, ci pur si simplu dobitoc. m-a rugat sa nu inchid pisica in dormitor, ca va avea grija de ea. evident, cretinul a iesit cu pisica printre picioare. n-a lasat nici macar un bilet: "mai fata, tocmai ti-am pierdut pisica prin cartier, n-o mai cauta in casa." a plecat.

mi-am dat seama in 30 de secunde ca ceva nu-i in regula- mucca venea intotdeauna sa se lipesca de picioarele mele, sarea pe scari pana sus de cum auzea cheia in usa.

a urmat o ora de bazait, informat co-stapan c-am pierdut pisica, sunat prieteni care sa ma ajute s-o gasesc, injurat muncitor nenorocit, ii iau gatul, ii sparg capul.

10 noaptea, ruchi plangand cu sughituri, in timp ce de partea cealalta a telefonului, voci din ce in ce mai calde si resemnate incercau s-o linisteasca. verificat pe sub masini, strigat toate cele 5-6 prenume pisicesti, inchis telefonul. paznicul restaurantului vecin intreaba:
"ce-ati pierdut, domnisoara?"
"o pisica mare si neagra."
"pai si de ce plangeti asa?"
"pentru ca o iubeeeeeeeesc" + hohot de plans
"uitati o pisica neagra acolo, pe gard!"
"aveti dreptate!"

mucca mea statea cocotata ca o pupaza pe gardul vecinilor. o durea sub coada de stapana-sa care se dadea de ceasul mortii, noaptea la 10, pe o strada respectabila din bucuresti. am momit-o cu un pachetel de mancare (mersi brad pentru idee). a trebuit s-o caut la colti(are unul putin ciobit) pentru ca, desi dupa greutate parea sa fie a mea, cele cateva ore petrecute "in salbaticie" o facusera de nerecunoscut.

dupa ce-am pupat-o ca pe moastele sfinte, au inceput reprosurile: "nerecunoscatoareo, te-am suportat in calduri, te-am rasfatat, iar tu o stergi dupa motani?". adevarul e ca n-am mai fost de foarte multa vreme atat de fericita. si mi-am adus aminte cum e sa plangi ca un copil. e o diferenta mare de tot, plansul de nervi e unul plin de tensiune si de fapt neimportant. insa deznadejdea pe care o simti atunci cand iti dai seama ca ai pierdut o pisica pe care o iubesti te trimite pe plaja de la mamaia, cand aveai 5 ani si fratii tai dementi s-au pitit de tine, sa vada cum reactionezi. tu, cu ochi din ca in ce mai mari, cercetezi patura cu patura, crezi ca esti tu nebuna si aeriana, pana la urma renunti si-ti trantesti fundul pe nisip, dand drumul unui hohot induiosator. astia ies din ascunzatoare razand ca dobitocii, tu le faci morala- ca orice copil de 5 ani nesuferit de matur- stergi lacrimile, esti cea mai fericita copila de pe plaja si primesti cantitati uriase de piersici ca sa-i ierti.

azinoapte i-am intors spatele muccai si a dormit in scobitura din spatele genunchilor mei. sa se-nvete minte!

9 comments:

mo said...

ma bucur ca ai reusit sa o gasesti inainte sa se piarda ori sa se salbaticeasca.

ruki said...

>:D<
si eu, si eu! eram disperata :(

Anonymous said...

am ajuns sa-ti citesc blogul dintr-una in alta. este fantastic de frumos si bine scris, litera cu litera, cu imagine. te felicit !

postul cu pisica bien sur ca e cutremurator de dulce...am plans ca o nebuna si mi s-a facut un dor de anii 80...cand plangeam si eu cu lacrimile alea "premium", pervers spus, cu lacrimile alea ca niste boabe de strugure de ametist: rotunde, cu radacini undeva, adanc, dar necunoscut de insul care plange (dor, disperare, izgonire din paradis-amintirea chestiei) si cu o frumusete ca o sageata spre alt undeva- intelegi tu, greu de exprimat, sau pacat sa le executi intr-o imagine -doua, daca le descrii altfel decat in contextul narativ (cum ai facut-o tu). superb blog in orice caz, sper sa scrii muuuult de tot. ai mare si tare talent (poetic evident in primul rand dar nu numai)

gina austera

Anonymous said...

fantastica scena cu pisica pe gard care e suspecta de impostura fiind salbaticita de cateva ore...mi-am amintit de spendidul film al anilor 80` "angel heart" -ciudat, ce mi-a inspirat :)nu stiu daca cunosti filmul: o poveste misterioasa cu identitati schimbate, voodoo, magie, kharma, etc. stufos, baroc dar clar in ce priveste mesajul.

PhenoBarbieDoll said...

vai ce bine c-ai gasit-o!

sayadinna said...

uff..mi-aduc aminte de o intamplare similara cu animalutul meu..tare am mai plans cu sughituri ca si tine si tare am mai pupat-o cand a aparut..

ruki popa said...

of, fetelor, multumesc mult. asa zic si eu, bine ca am gasit pupaza! vreti sa infiintam o asociatie a stapanilor care si-au gasit animalul pierdut? ar fi cea mai vesela gasca din univers! :)

austera gina, ma bucur mult de tot ca te-am facut sa-ti aduci aminte. am sa tot scriu, imi face tare bine.

n-am vazut angel heart, dar promit s-o fac degraba.

Ramona Gabar said...

uau, ce m-am speriat!!! pisica mea e baricadata, n-are pe un' sa iasa. si tot m-am speriat intr-o dimineata, cand disparuse de tot, de tot. desi stiam ca n-avea cum sa se topeasca, era sa lesin. era in cosul de nuiele in care imi tin esarfele, dormea dusa. mrrrggzzzzzzzzz, tu-ti .... ma-tii!!!

ruki said...

:)
se presupune ca haraitoarele astea imblanite ne linistesc, ne vindeca bolile de inima si ne curata de energii negative. cred ca ale noastre sunt veverite cu coada tunsa, ca altfel nu-mi explic atacurile de panica pe care ni le-au provocat.

yop