Wednesday, February 25, 2009

cateva cuvinte de ocara despre pilaf

orice gospodina care se repsecta in stil commi, neaparat pune pe masa familiei un pilaf terciuit in fiecare luna. avem deci o aproape pasta ultra fada, peste care sunt trantite in mare scarba niste copanoaie. bucataresele rasate pun si patrunjel, dar minunea asta se intampla rar. daca le-ai arata un pliculet de oregano, si-ar scuipa in san: "ptiu-ptiu, drace, noi nu ne vindem bucataria!". ati observat cum pana si sarmalele au cu totul si cu totul alt gust in alta casa? pliaful nu, aceeasi poveste plictisitoare in toate farfuriile din lume.

cand am mancat pentru prima oara orez bob cu bob, crocant si efervescent, cu un sos potrivit, mi-am dat seama cum sta treaba. adica in timp ce mama gateste pilaf, in celalalt capat al lumii, o chinezoaica mica mesterese la o mamaliga odioasa.

ruki a importat know-how-ul si gateste orez ca un chinez, ca un arab, cateodata ca un maestru clatitar(cu bucatele de carne si bambus flambate). pentru ca unele lucruri chiar merita sa nu fie fierte pana la capat, intelegeti?

11 comments:

Anonymous said...

oh, da!
I hate pilaful but I love orezul
pana sa plec de acasa, nu stiam ca orezul se poate gati si fara sa fie terci. cand am descoperit asta, am inceput sa-l mananc pur si simplu. ulterior i-am mai adaugat cate ceva

ruki said...

asa raul, sa facem dreptate orezului!
:)

mo said...

subscriu dreptatii! :)

luiza said...

ruki, o să-mi lipeşti pe frunte o etichetă mare mare pe care scrie uncool dacă recunosc că mie-mi place pilaful? cu morcovi, ceapă, ulei, păstos şi fiert în zeama de la pui :)

Brad Florescu said...

intelegem.

Anonymous said...

pila f, mai mult decat clar.

ruki said...

mo, te-am pus pe lista.viva la revolucion!

luiza, cum doamne-iarata-ma? pai nu patimesti destul chiar mancand dubiosenia "pastoasa"? nu te judec, zau ca nu te judec!

bradut, geaba faci misto,e o chestiune importanta, sa stii.

fomanu bea fuborg?

Anonymous said...

hahaha, ce coincidenta! sa fac aseara un pilaf asacumimiplacemie, si sa citesc acum textul asta defaimator!

de fapt, pilaful e cu totul altceva decit acumularea aceea de amidon insipid trintita in farfurie linga resturi animaliere greu identificabile...

Anonymous said...

oricum, cuvantul e de origine turca din cate stiu eu, deci probabil a venit la noi pe filera asta, ar fi interesant de studiat cum, daca turcii au intr-adevar o astfel de mancare sau o fi vorba doar de expresia "te fac pilaf" :). in mod normal n-ar trebui sa iasa chiar asa terciuit daca potrivesti focul moale. si mai depinde si de bob. asa ca pilaful depinde de multe. :)

ruki said...

of, fie! cat de curand o sa incerc sa fac pilaf si eu, sa vedem daca pot salva ceva din reteta asta ametita.

Raluca said...

Ohooo! Gand la gand cu bucurie. Aseara am facut si eu, cu morcovi prajiti in unt, cu ananas si cascaval. Si l-am invelit in lipie, sa nu-i fie frig, si i-am prescris o vacanta in cuptor...

yop