Wednesday, July 16, 2008

ziua in care razvanul si-a pierdut nasul, in stil aproape gogolian

"pentru mine nu mai miroase a nimic, nicaieri!" razvan mitoiu, my special art director

pe la 2-3 ani suferea de bronsita astmatiforma. aceasta s-a transformat in astm bronsic alergic cronic. pe la vreo 5 anisori, a suferit o operatie de polipi.

la vremea respectiva, alergologia era egala cu multimea vida(mi-am notat eu matematic) in romania. astfel, el a umblat prin cel putin 4 medici, incercand totodata aproximativ 7000 000 de medicamente.

concomitent as putea spune, il supara si o rinita alergica localizata la baza nasului (unde altundeva, dara?), ceea ce inseamna ca nasul se bloca din motive de schimbari de temperatura, praf, spori, par de pisica si alte animale. tone si tone de picaturi au fost varate in nari, unele supersofisticate, noi, experimentale. practic, le-a tras pe toate pe nas.

o perioada a fost ok, dar la fiecare schimbare de temperatura- poc! nasul se infunda. intr-un final a inceput sa se simta ciudat atunci cand putea sa respire. mai mult decat atat, putinele dati in care avea nasul desfundat, a realizat ca il cam parasise mirosul. imi marturiseste cu tristete ca s-a trezit intr-o zi nemaiputand simti mirosul florilor de primavara, dupa care duse au fost si mirosurile mai tari.

acum, 20 de ani mai tarziu, a ajuns sa nu poata simti decat cele mai intepatoare mirosuri, acestea provocandu-i o senzatie chiar in gat. singurul lucru ce i-a ramas de facut e sa-si imagineze mirosul.

7 comments:

comanu said...

invers suskindian.

ruki said...

curat invers!

Anonymous said...

mini zice: ce misto e scrisa asta!!!

ha ha haaaa

Diana Adela Martin said...

eu nu am respirat niciodata pe nas.
de mirosit, miros doar cand imi propun, cand imi cumpar un parfum sau cand intru intr-o brutarie sau cofetarie.
am avut astm si am facut injectii multe ibc 10 si histaminoglobulina la policlinica cetatea histria din drumul taberei
nasul meu ar fi trebuit sa fie mai mic tinand cont ca nu face mai nimic. doar sta acolo intins pe fata mea si se bronzeaza.

ruki said...

draga mini, iti multumesc! este ca am stofa de formula ace? visul meu e sa scriu despre fotbal, da' mi-a luat-o inainte o celebra blogarita.

diana, sunt convinsa ca intr-o zi nasul tau va face ceva minunat pentru tine- te va salva dintr-un accident de masina, se va infige din grseala in pectoralii periculosi ai alesului, ceva de genul asta. trebuie doar sa ai putina rabdare cu el!

Diana Adela Martin said...

:) m-ai facut sa zambesc.

ruki said...

uite, ce veste buna! eu credeam ca am facut numai lucruri ingrozitoare ieri.

yop